Krijg 20% korting op de sportvoeding van onze kampioenen

WCUP zorgt voor voetbal & voeding!

Zoals iedereen weet, is een gezonde voeding van cruciaal belang voor het goed functioneren van lichaam en geest.  Het spreekt dus voor zich dat een gezond eetpatroon noodzakelijk is om op sportief vlak zo goed mogelijk te presteren.  Ook tijdens het voetbal heeft het lichaam extra energie, vocht en vaak ook extra vitaminen en mineralen nodig. Hieronder lees je waarom.

 

 


Promo: als supporter en als dank voor jullie ondersteuning aan onze kampioenen wil WCUP jou eenmalig de kans geven om onze producten te bestellen met 20% korting op de aanbevolen winkelprijs en dit tot 20 december 2018.

Hoe kan je dit doen?

  • Plaats je bestelling via de website www.wcup.eu
  • Gebruik deze kortingscode om 20% korting te ontvangen op de aanbevolen winkelprijs = kampioen
  • Niet omruilbaar in cash
  • 1 code per gebruiker
  • Korting mag niet gecumuleerd worden met andere kortingscodes

WCUP wenst u nog vele mooie sportieve momenten en succes in al uw toekomstige uitdagingen


 

Wist je dat een profvoetballer per match gemiddeld 10 tot 13 km loopt, met heel wat korte en zeer intensieve sprints?

Een goed trainingsschema en aangepaste voeding resulteren in een goed uithoudingsvermogen, maar ook snelheid is belangrijk voor voetballers.  Om deze prestaties te kunnen doen, haalt het lichaam energie uit koolhydraten. 

Ons lichaam heeft een "koolhydratenvoorraad" die net groot genoeg is om een uur te kunnen sporten, wanneer onze sportactiviteit langer duurt, dienen we de koolhydraten dus aan te vullen.

De "verhoogde behoefte" van sporters kan opgevangen worden door een aangepaste voeding, aangevuld met de juiste sportvoeding.  Het voordeel van sportvoeding is dat het volledig afgestemd is op deze verhoogde behoeftes van het lichaam.  Zo bevat het de juiste hoeveelheden koolhydraten, eiwitten, vitaminen en mineralen om een ideale voedingstoestand te bekomen en dus optimaal te kunnen presteren.  Nog een belangrijk voordeel is dat de energie op een "compactere" manier wordt aangebracht, om zo overbelasting van de maag te voorkomen. 

Naast het opvangen van de verhoogde energiebehoefte, bestaan er ook aangepaste producten die zorgen voor een optimaal herstel van de spieren, wat ook heel belangrijk is. Spierafbraak dient zo goed mogelijk vermeden te worden, en spieropbouw kunnen we zo stimuleren.

Ontdek al deze producten op www.WCUP.eu

 

We zetten de belangrijkste pijlers graag op een rijtje:

 

1. VOCHT

De vochtopname is van cruciaal belang. 

Studies tonen aan dat de mogelijkheid tot lichamelijke prestaties met 50% daalt bij een dehydratatie van 4% gewichtsverlies.  Vocht houdt namelijk het lichaam op temperatuur. 

Goed kunnen transpireren is van belang voor de bloeddruk en voor de doorbloeding naar de organen.  Het is dus zeer belangrijk om voldoende gehydrateerd aan de sportactiviteit te beginnen en om het vochtverlies zo goed mogelijk aan te vullen. 

Wist je dat een sporter gemiddeld 0,5 tot 2 liter vocht per uur verliest?  Dit verschilt van persoon tot persoon en hangt ook af van de omgevingsfactoren. 

De hoeveelheid vocht die verloren gaat, kan je nagaan door voor en na de sportprestatie op de weegschaal te gaan staan.  Het voordeel van WCUP Sports drink is dat het de ideale hoeveelheid elektrolyten bevat.  De WCUP Sports drink is isotoon, waardoor hij snel wordt opgenomen door het lichaam.  Nog een heel belangrijk voordeel is de neutrale PH-waarde.  Tijdens het sporten treedt namelijk verzuring op (door vorming van melkzuur), wat krampen veroorzaakt.  Door het drinken van een neutrale sportdrank kan deze verzuring geneutraliseerd worden. Hierdoor wordt WCUP SPORTS DRINK zeer goed verdragen.  Meer nog, het bevat 4 verschillende suikers die hun energie op verschillende tijdstippen vrijgeven, waardoor u de kans op dipjes tot een minimum reduceert.  Wanneer er gevoetbald wordt bij hoge temperaturen raden we een ORS (Oral Rehydration Solution) aan. Deze bevat zouten, zodat het lichaam het vocht nog beter vasthoudt. 

Een paar tips voor hydratatie:

  •          Drink dagelijks minimum 1,5 liter water (buiten de trainingsdagen)
  •          Start gehydrateerd aan uw training/wedstrijd
  •          Drink voldoende sportdrank tijdens de rust
  •          Nadien het verloren vocht aanvullen

Wanneer drinken?

  •          2 tot 3 uur voor de training/wedstrijd: 500 - 700 ml water of WCUP SPORTS DRINK
  •          5 tot 10 min voor de training/wedstrijd: 200 - 300 ml water of WCUP SPORTS DRINK of WCUP ORS
  •          Tijdens de pauze: drink regelmatig kleine hoeveelheden WCUP SPORTS DRINK.
  •          Na de training/wedstrijd: vochtverlies terug aanvullen met WCUP SPORTDRINK of WCUP RECOVERY DRINK.

 

Ontdek meer op www.WCUP.eu

 

2. ENERGIE:

Naast vocht is de toevoer van energie ook uiterst belangrijk.  Voor de sportactiviteit dient een vetarme, eiwitarme en vezelarme maaltijd (gemakkelijk verteerbaar) rijk aan koolhydraten (200 tot 300 g) genuttigd te worden.  Ook tijdens de pauze dienen de koolhydraten verder aangevuld te worden.  Zoals reeds besproken bevat WCUP Sports drink 4 verschillende koolhydraten: dextrose, maltodextrine, fructose en saccharose.  Bij activiteiten langer dan een uur dienen er 60 tot 80g koolhydraten per uur ingenomen te worden (1g per kg lichaamsgewicht met als max 60 tot 80g), dus moet er naast de sportdrank (26,7g KH per portie) ook nog iets koolhydraatrijk gegeten te worden (banaan, rozijnen, energiegel, energiereep, ...)

 

3. RECUPERATIE

Vaak vergeten, maar ook heel belangrijk. Na inspanningen is het belangrijk om de recuperatie optimaal te stimuleren. Zware fysieke inspanningen veroorzaken uitputting van de koolhydratenreserves in de spieren en de afbraak van spiereiwitten.  Het herstellen van deze 'schade' ten gevolge van een inspanning is essentieel in het recuperatieproces, en is eveneens heel belangrijk voor de opbouw van spierweefsel.  Hiervoor hebben we de WCUP recuperatiedrank op de markt gebracht.  Drink deze best binnen het half uur na de inspanning.  Dit bevat de ideale combinatie van aminozuren (om het herstel en de opbouw van spieren te bevorderen) en koolhydraten (om je glycogeenreserves terug aan te vullen).   Bovendien bevat het 5g Leucine per portie, om een optimaal herstel te bekomen.  Dit aminozuur is de sleutel tot spierherstel en spieropbouw. 

   

4. ALGEMENE VOEDINGSTOESTAND

Als sporter is het belangrijk om gezond en gevarieerd te eten, zodat er geen tekorten zijn aan vitamines en mineralen.
Dat is voor een profvoetballer uiteraard niet anders:

  • Evenwichtig eetpatroon met koolhydraten, eiwitten (1,2-1,6 g/ Kg LG) en gezonde vetten (vnl onverzadigde vetten)
  • 3 hoofdmaaltijden en 2 tot 3 tussendoortjes
  • Adequate aanvoer van vitaminen en mineralen: eet voldoende groenten en fruit, indien
  • Goede vochtopname: minimum anderhalve liter tijdens rustdagen, anders verhoogde behoefte

 

Wedstrijddag:

  • 4u tot 3u voor aanvang wedstrijd: eet een vetarme, eiwitarme en vezelarme maaltijd rijk aan koolhydraten (200 tot 300 g).  Voorbeelden hiervan zijn een bord pasta met tomatensaus, boterhammen met siroop. 
  • 2 tot 3 uur voor de training/wedstrijd: 500 - 700 ml water of WCUP Sports drink
  • 1u tot 30min voor aanvang van de wedstrijd kan je nog een koolhydraatrijke snack eten bv. WCUP-energiereep
  • 5 tot 10 min voor de training/wedstrijd: 200 - 300 ml water of WCUP Sports drink
  • Tijdens de pauze: vocht en koolhydraten aanvullen. 
  • 500 ml WCUP Sports drink drinken
  • 20 tot 60 g koolhydraten per uur innemen:
  • Natrium innemen (deze 3 componenten zitten in perfecte verhouding in WCUP ors)

 

Na de wedstrijd:

Vochtverlies verder aanvullen 20 tot 30 min na de inspanning een WCUP RECUPERATIE DRANK drinken.  Eet binnen de 2u na de wedstrijd nog een maaltijd die bestaat uit een combinatie van koolhydraten en eiwitten.

Ontdek meer op www.WCUP.eu

© 2017 KFCO Beerschot Wilrijk - Alle rechten voorbehouden - Foto's Jan Mees - Powered by eFlavours